اگر بخواهیم گوشی‌های ۲۰۲۰ را با نگاهی متفاوت بنگریم بی‌شک باید بگوییم که در تمامی آنها کیفیت نمایشگرهایشان به شکل چشم‌گیری ارتقا یافته‌ اما شاید تمرکز اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند روی دوربین‌ گوشی‌ها بوده‌است. دوربین‌های چندگانه تبدیل به ویژگی اصلی بسیاری از گوشی‌ها، حتی گوشی‌های میان‌رده سال ۲۰۲۰ شده‌‌است. در ادامه به بررسی تعدادی از بهترین گوشی‌های سال 2020 می‌پردازیم. مطالعه این مطالب به کسانی که قصد خرید موبایل حرفه‌ای و باکیفیت بالا دارند پیشنهاد می‌شود.

آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو

کمپانی مشهور اپل در سال ۲۰۲۰ در مراسمی با عنوان Hi, Speed از آخرین پرچم‌دار خود رونمایی کرد. اپل در این مراسم از چهار آیفون رونمایی کرد. البته می‌توانیم این چهار آیفون را به دو بخش آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو طبقه‌بندی کنیم که مثل سال قبل، مدل‌های پرو امکانات بیش‌تر و تجربه بهتری را ارائه می‌دهند و در کل ظاهری شبیه به آیفون 4 و آیپد پرو دارند. بارزترین تغییر ایجاد در گوشی‌های آیفون ۱۲ در مقایسه با نسل قبل، پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت موبایل یا همان اینترنت 5G محسوب می‌شود که این به عنوان یک نقطه قوت برای این گوشی‌ها به شمار می‌رود. هم‌چنین هر چهار مدل از نمایشگرهای امولد با شیشه‌های مقاوم گوریلا گلس و تراشه قدرتمند A14 استفاده می‌کنند. تفاوت‌های اصلی مدل‌های معمولی و مینی با پرو این گوشی‌ها به دوربین و جنس بدنه دستگاه برمی‌گردد. درحالی‌که مدل‌های معمولی و مینی از ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته شده‌اند، اپل در ساخت مدل‌های پرو و پرو مکس از فلز ضدزنگ استفاده کرده تا بدنه باکیفیت‌تر و ظاهر زیباتری داشته باشند. آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس دارای دوربین سوم برای اضافه شدن زوم اپتیکال هستند که باعث برتری این محصول می‌شود. گوشی‌های آیفون دارای ۳ حافظه داخلی مختلف 128، 256 و 512 گیگابایت است تا  کاربر بنا بر نیاز خود یکی از این 3 مدل گوشی را تهیه کند.

Galaxy S20

کمپانی کره‌ای سامسونگ در سال ۲۰۲۰ سه مدل مختلف از پرچم‌داران Galaxy S20 را با نام Galaxy S20، Galaxy S20 پلاس و Galaxy S20 اولترا معرفی کرد. کمپانی سامسونگ برای مدل‌های مختلف Galaxy S20 فوق‌العاده عمل کرده‌است و تقریبا فناوری خاصی در دنیای گوشی‌های موبایل وجود ندارد که در این گوشی‌ها پیدا نکنید. گوشی‌های سری  Galaxy S20 سامسونگ به سه دوربین عقب مجهز شده‌اند اما Galaxy S20 Ultra دارای یک دوربین اضافه‌تر برای بزرگنمایی 100 برابر است. این گوشی‌ها دارای باتری‌های پر ظرفیت 4000 تا 5000 میلی آمپری، شبکه اینترنت 5G ، صفحه نمایش 120 هرتزی و درگاه میکرو اس دی برای حافظه بیش‌تر از 512 گیگابایت برای ذخیره کردن اطلاعات هستند که این ویژگی‌ها از نقاط مثبت این سری از گوشی سامسونگ به حساب می‌آیند. بدنه‌ فلزی با جدیدترین نسل از شیشه‌های مقاوم و ضدخش گوریلا گلس در کنار نمایشگرهای باکیفیت با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، بهره مندی از جدیدترین نسخه‌ اندروید، توانمند‌ترین پردازنده‌ سامسونگ، ۸ تا ۱۶ گیگابایت رم، سریع‌ترین حافظه‌های داخلی، دوربین‌های عالی، بلندگوهای استریو و کامل‌ترین فناوری‌های ارتباطی و فناوری شارژ سریع این گوشی‌ها را به یکی از قدرتمندترین و بهترین گوشی‌های بازار تبدیل می‌کند.

Galaxy Note 20

20 Galaxy Note به عنوان یکی از پرقدرت‌ترین گوشی‌های موجود در بازار در سال ۲۰۲۰ شناخته می‌شود. این سری از گوشی سامسونگ با دو دستگاه 20 Galaxy Note و20 Galaxy Note اولترا وارد بازار شده‌است که بهترین گوشی برای تماشای فیلم و بازی‌های ویدئویی هستند. به طور کلی20 Galaxy Note هرآنچه را که در Galaxy S20  شاهد بودیم را به اضافه دوربین باکیفیت‌ تر و مهم‌تر از همه، قلم S-Pen در خود جای داده‌است. با کمک این قلم، کارهایی مانند طراحی، نوشتن یادداشت و کنترل کردن گوشی از راه دور به آسانی انجام می‌شود. 20 Galaxy Note و20 Galaxy Note اولترا توسط پردازنده اسنپدراگون +865، صفحه نمایش منحصر به فرد سوپر آمولد 6.7 اینچ و 6.9 اینچی، ظرفیت باتری 4300 و 4500 میلی آمپر و سه دوربین عقب تولید شده‌است. هم‌چنین این دستگاه‌ها دارای microSD برای ظرفیت حافظه بیش‌تر از 512 گیگابایت است.

شیائومی Mi10 و Mi10 Pro

یکی دیگر از بهترین گوشی‌های معرفی شده در سال ۲۰۲۰ گوشی هوشمند شیائومی Mi10 و Mi10 Pro است. سری Mi10 به عنوان پرچم‌دار جدید شیائومی شناخته می‌شود. Mi10 و Mi10 پرو نه ‌تنها بهترین گوشی شیائومی محسوب می‌شوند؛ بلکه یکی از گوشی‌های گران این کمپانی چینی هم به‌حساب می‌آیند. مدل پرو این سری از گوشی‌های شیائومی‌ از دوربین قوی‌تر، باتری حجیم‌تر، شارژر سریع‌تر و حافظه‌ ذخیره‌ سازی بیش‌تری بهره می‌برد. به‌جز این ویژگی‌ها، سایر بخش‌های هر دو گوشی یکسان است. Mi10 و Mi10 پرو هر دو از بدنه‌ای خوش‌ ساخت و باکیفیت، نمایشگر خمیده و عریض با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، تراشه‌ قدرتمند اسنپ‌ دراگون ۸۶۵، جدیدترین نسخه‌ اندروید، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و شارژ سریع بی‌سیم بهره می‌برند. از نظر مشخصات سخت‌افزاری Mi10 و Mi10 پرو شیائومی شباهت بسیار زیادی با Galaxy S20 سامسونگ دارند اما قیمت گوشی شیائومی Mi10 و Mi10 پرو ارزان‌تر هستند که این ویژگی خرید این محصول را برای قشر گسترده‌ای از کاربران فراهم می‌کند.

هواوی P40 Pro و P40 Pro پلاس

گوشی‌های P40 Pro و P40 Pro پلاس به عنوان جدیدترین و پرفروش‌ترین  گوشی‌های ۲۰۲۰ از کمپانی هواوی قرار می‌گیرد. این سری از گوشی‌های هواوی بدنه‌ای ساخته‌شده از جنس سرامیک، نمایشگرهای ۶٫۵۸ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، تراشه قدرتمند کرین 990، مقادیر زیادی رم و حافظه‌ ذخیره‌سازی و شارژ سریع ۴۰ واتی دارند. هواوی P40 Pro و P40 Pro پلاس یکی از بهترین دوربین‌ها را در بین همه گوشی‌‌های هوشمند دنیا دارند. این دوربین‌ها دارای امکانات زیادی مثل بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری به همراه حسگرهایی با رزولوشن ۸ تا ۵۰ مگاپیکسل هستند تا بهترین عملکرد را به عنوان یک دوربین حرفه‌ای را به ‌ارمغان بیاورند. P40 Pro پلاس به عنوان گران‌ترین پرچم‌دار هواوی به‌حساب می‌آید که یک دوربین بیش‌تر و شارژ بی‌سیم ۴۰ واتی را در‌مقایسه ‌با P40 Pro به‌ همراه دارد.

V60 ThinQ LG

یکی دیگر از پرفروش‌ترین گوشی‌های معرفی شده در سال ۲۰۲۰ گوشی هوشمندV60 ThinQ LG است که به عنوان بهترین گوشی برای فیلم ‌برداری شناخته می‌شود. V60 ThinQ LG جدیدترین دستگاه از سری V کمپانی LG است که از دو قطعه محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 5 به همراه یک قاب فلزی بهره‌مند است که باعث می‌شنود این گوشی بتواند مقاومت بالایی در برابر ضربه از خود نشان دهد. این محصول مجهز به دوربین‌های 3 گانه است که فیلم برداری با کیفیت 8K امکان پذیر می‌کند. V60 ThinQ LG دارای یک صفحه نمایش 6.8 اینچی OLED، پردازنده اسنپدراگون 865، 8 گیگابایت رم، حافظه داخلی 128 گیگابایت به همراه شبکه اینترنت پرسرعت 5G، ضبط صدا با استفاده از میکروفون مجزا، فناوری صوتی ASMR است. این گوشی از یک باتری 5000 میلی آمپری بهرمند است و همین ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید ساعت‌ها محتوایی ویدئویی را فیلم برداری و ضبط کنید. هم‌چنین این دستگاه از جک 3.5 میلی‌ متری نیز پشتیبانی می‌کند. در صورتی که اکثر تلفن‌های هم رده این گوشی درگاه 3.5 میلی متری را حذف نموده‌اند. این ویژگی برای کسانی که هنوز علاقه مند به استفاده از هدفون‌ها و هندزفری‌های سیم دار هستند امتیاز مثبتی محسوب می‌شود.

شما می‌توانید علاوه بر تمام محصولات ذکر شده، همواره جدید ترین گوشی های هوشمند و لوازم جانبی آنها را با بهترین قیمت و ضمانت اصالت کالا از فروشگاه آنلاین بالاکا خریداری نمایید.