ثبت شرکت یکی از راهکار های حقوقی برای هویت بخشیدن به کسب و کار شماست. با انجام این کار می توانید سود و زیان را عادلانه تر بین شرکا تقسیم کنید و علاوه بر این می توانید ضمن داشتن نام و نشانی معتبر و تایید شده، با شرکت های تجاری بزرگتر وارد مذاکره شوید و قراردادهای بزرگ ببندید.

ثبت شرکت

شرکت به چه معناست؟

همانطور که از نام شرکت برمی آید، این کلمه یکی از مشتقات کلماتی مانند شریک و شراکت است. به این معنا که اشخاصی (دو نفر یا بیشتر) تصمیم می گیرند که مجموعه ای را تشکیل داده و به فعالیت اقتصادی بپردازند تا منفعت کسب کنند. این افراد در نهایت هزینه های صورت گرفته را کسر می کنند و سودی را که نتیجه فعالیت مجموعه است مابین خود تقسیم می کنند.

شرکت ها عموما به دو دسته شرکت های تجاری و شرکت های مدنی تقسیم می شوند:

شرکت تجاری به شرکتی گفته می شود که تمامی فعالیت های آن در رابطه با امور تجاری است.
هدف از تشکیل این شرکت ها فعالیت قانونی زیر نظر قوانین مرتبط با تجارت و بازرگانی است و شرکا در نهایت سود بدست آمده را بین خود تقسیم می کنند.

در شرکت های مدنی، مالکان متعددی با یکدیگر مجموعه ای را تشکیل می دهند و سهم ها نقدی و غیر نقدی را که می تواند برای شخص حقیقی یا حقوقی باشد مشارکت می دهند.
در این جا مالکیت سرمایه هر شخصی تغییر نمی کند و انتقال نمی یابد و هر کس به صورت مجزا مالک سرمایه خود است و به اداره امور شرکت نیز می پردازد.

چرا ثبت شرکت انجام می دهیم؟

ثبت شدن شرکت می تواند برای صاحبان سرمایه نکته مهم و حائز اهمیتی باشد.
به این دلیل که با ثبت شرکت در واقع به کسب و کارتان هویت بخشیده اید و شرایط را برای ارتقای کسب و کار خود فراهم کرده اید.
با این وجود ثبت شرکت نیازمند طی مراحلی است تا از نظر قانونی نام و نشانی مشخصی را برای شما و کسب و کارتان ایجاد کند.

قطعا ثبت شرکت مسئولیت های افراد مشارکت کننده را افزایش خواهد داد که گاها افراد شاید از بار این مسئولیت شانه خالی کنند.
اما باید توجه داشته باشید که در کنار این موضوع فایده هایی که شرکت ثبت شده دارد بسیار بیشتر از مضرات آن خواهد بود و امتیازات زیادی را برای شرکا خواهد داشت.
از این طریق شما می توانید به عنوان شخصیتی حقوقی دامنه کسب و کار خود را بیشتر کنید و به اهداف بزرگتری فکر کنید.

در سامانه ثبت شرکت نیک ، شما میتوانید به رایگان در مورد ثبت شرکت و ثبت تغییرات آن مشاوره بگیرید.
جهت مشاوره با شماره 88888822 تماس حاصل فرمایید.

مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت چیست؟

مهمترین قدمی که برای ثبت شرکت باید برداشته شود این است که هدف از تشکیل شرکت و مجموعه ای متشکل از شرکا را به درستی دریابید. موضوع فعالیت خود را به درستی مشخص کنید و در این راستا قدم بردارید. در مرحله بعد شما می بایست ثبت شرکت را به بهترین شکل انجام دهید و در بین انواع شرکت ها (شرکت های مدنی و تجاری و زیر مجموعه های آن) بهترین گزینه را که با کسب و کار شما سنخیت و همخوانی دارد انتخاب کنید.

در مرحله بعد لازم است که نام مناسبی را برای شرکت انتخاب کنید. برگزیدن یک نام مناسب علاوه بر این که هویتی دائم را به کسب و کار شما خواهد بخشید می تواند به بهتر شناخته شدن شما توسط مشتری کمک بسزایی کند. علاوه بر این در هنگام برند سازی که می تواند قدم بعدی پس از ثبت شرکت باشد، می توانید از نام مذکور استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که برگزیدن نام برای ثبت شدن شرکت نیازمند رعایت اصول و قواعدی است که لازم است از آن مطلع باشید.

در پایان لازم است دیگر نکات مهم در ثبت شرکت را به خاطر داشته باشید که از جمله آن می توان به آدرس دقیق شرکت، میزان سرمایه، سمت و مقدار سهام هر یک از شرکا، مدت فعالیت، اساسنامه و شراکت نامه اشاره نمود.

برای ثبت شرکت چه میزان هزینه لازم است؟

برای دریافتن این موضوع که برای ثبت شرکت چقدر هزینه لازم است می بایست از قبل تحقیقات لازم را در این زمینه به عمل بیاورید به این دلیل که هزینه های مختلفی برای ثبت شرکت ارائه می شود و با توجه به شرایط شرکت شما، نحوه فعالیت شما و روندهای متفاوتی که در این زمینه وجود دارد، نرخ آن متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است شرکتی هزینه های خود را از کمترین تا بیشترین مقدار بیان کند در حالی که پس از مدتی متوجه می شویم در عمل این برآورد هزینه کاملا با واقعیت متفاوت است.

بنابراین هزینه ای که لازم است برای ثبت شرکت بپردازید پارامترهای مختلفی را شامل می شود که مهمترین آن این است که شما با توجه به میزان زمانی که در اختیار دارید چه مقدار خدمات یا محصول را به مشتری ارائه خواهید نمود.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه ها و قیمت ثبت شرکت به سامانه ثبت شرکت نیک مراجعه نمایید.

مزایا

از اولین مزایایی که برای شرکا پس از ثبت شرکت وجود دارد این است که با توجه به ذکر شدن تمامی حق و حقوق و تنظیم اساسنامه و شرکت نامه، دیگر در هنگام تقسیم سود مشکلی بوجود نخواهد آمد و هر یک با توجه به اسناد و مدارک موجود می توانند از حق خود به لحاظ قانونی دفاع کنند.

از دیگر مزایای آن می توان به هویت بخشی شرکت اشاره نمود به گونه ای که کسب و کار شما دیگر جلوه رسمی و  قانونی پیدا خواهد کرد و به سادگی می توانید با شرکت های بزرگتر وارد مذاکره شوید و قرارداد ببندید به این دلیل که شرکت های بزرگ با مجموعه های کوچک و اشخاص حقیقی به راحتی وارد مذاکره نخواهند شد.

معایب (محدودیت ها)

به طور کلی نمی توان عیب مشخص و بزرگی را بر روی عملیات ثبت شرکت گذاشت به این دلیل که بنابر آنچه گفته شد مزیت این هویت بخشی به کسب و کار بسیار بیشتر از مضرات آن است و شما می توانید راه را برای پیشرفت های بعدی تان هموار کنید. در اینجا نیز به محدودیتی می پردازیم که شاید برای عده ای از افراد دلیل کافی برای عدم اقدام برای ثبت کردن شرکت باشد و آن هم اداره مالیات است.

شما پس از انجام عملیات ثبت می بایست شرکت را به سازمان دارایی معرفی کرده و شرح کاملی از فعالیت های سالانه خود اعم از خرید و فروش ها، میزان سود و زیان و… را به صورت کامل به سازمان دارایی و مالیات ارائه کنید و بخشی از سود عایدی خود را به اداره مالیات بپردازید.

سامانه ثبت شرکت

مشاوره ثبت شرکت

شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت و یا دیگر امور ثبتی ، با شماره 02188888822 تماس حاصل فرمایید.

www.nikregister.com