برای سرپا ماندن و همگام شدن با آخرین روندها، بسیاری از شرکت های توسعه نرم افزار در جستجوی دائمی بهترین برنامه های IDE هستند. اپلیکیشن های یکپارچه محیط توسعه می توانند روند توسعه را تا حد زیادی سرعت بخشند. امروزه، تمام ویژگی های اساسی مورد نیاز برای توسعه نرم افزار با کیفیت، IDE های مدرن را تشکیل می دهند. بنابراین، تقاضا برای بهترین IDE برای مک دائماً در حال افزایش است. بسیاری از برنامه نویسان با تجربه و حتی مبتدیان بیشتر روز خود را با IDE ها کار می کنند. به دلیل ماهیت غنی از ویژگی‌ها، IDE‌ها حجم کار را کاهش می‌دهند و در بیش از یک جنبه به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند. اگر برنامه‌نویسی هستید که روی Mac OS کار می‌کنید، باید این چندین انتخاب را برای IDE بررسی کنید. در اینجا چیزی است که آنها را متمایز می کند.

10 IDE محبوب برای سیستم عامل مک

سیستم عامل مک در نوشتن و توسعه کد بسیار قابل اعتماد است. به علاوه، بسیاری از برنامه‌های IDE وجود دارند که این ویژگی‌ها را بیشتر نشان می‌دهند. در اینجا، ما بهترین IDE‌های موجود امروز را جمع‌آوری کرده‌ایم، بنابراین، می‌توانید آنها را مقایسه کنید و بهترین IDE برای مک را برای پروژه خود پیدا کنید.

PyCharm

PyCharm یک ابزار عالی برای توسعه پایتون است، چه یک برنامه نویس مبتدی یا یک برنامه نویس با تجربه. این به شما کمک می کند کد خود را سریعتر و موثرتر بنویسید، سازماندهی و اشکال زدایی کنید. علاوه بر این، ابزارهای اشکال زدایی و بازسازی کد را فراهم می کند. در واقع، PyCharm برای مک ساختارهای مختلفی مانند جنگو و فلاسک را مهار می کند. نکته دیگر، PyCharm دارای نسخه های رایگان و پولی است. به ویژه آزاد به عنوان یک پله عالی عمل می کند. این ویژگی‌های مختلفی مانند برجسته‌سازی نحو، تکمیل خودکار و غیره را ارائه می‌دهد. علاوه بر ویژگی‌های اساسی، نسخه پولی چیزهای اضافی زیادی را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، مدیریت کامل پایگاه داده، چارچوب های خاص، ابزارهای توسعه وب و غیره را ارائه می دهد.

مشخصات:
دارای ویرایشگر پایتون هوشمند، ناوبری کد هوشمند و غیره.
دارای ویژگی های داخلی مانند برجسته سازی نحو و تکمیل خودکار
پشتیبانی از توسعه وب پایتون، جاوا اسکریپت، CSS و غیره را ارائه می دهد
دارای ارتباط متقابل قوی با نوت بوک IPython

CLion

CLion که توسط JetBrains ساخته شده است، یک IDE قدرتمند برای توسعه برنامه های C و C++ در پلتفرم های مختلف است. از این رو، آن را در دستگاه های سیستم عامل مک نیز در دسترس است. CLion همچنین با CMake، یک سیستم ساخت بین پلتفرمی، ادغام می‌شود تا ساخت و اشکال‌زدایی برنامه‌ها را آسان‌تر کند. اگر ترجیح می‌دهید در C/C++ توسعه دهید، این IDE بهترین راه‌حل برای پروژه شما است. در واقع، تخصص این IDE فقط در این دو زبان برنامه نویسی است. بنابراین، ویژگی هایی دارد که در سایر IDE ها در دسترس نیستند. تنها عیب آن این است که شما باید بودجه زیادی داشته باشید. هزینه 89 دلار در سال است. با این حال، آنها همچنین برنامه های آموزش رایگان و منبع باز را ارائه می دهند که می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

مشخصات:
تکمیل کد هوشمندانه
اشکال زدایی بدون زحمت
تجزیه و تحلیل کد پیشرفته
ابزارهای شخصی سازی قوی
شبکه گسترده ای از ویژگی های داخلی
شروع یک پروژه جدید یک امر ساده است

Xcode

XCode که توسط اپل طراحی شده است، IDE رسمی iOS و macOS است. Xcode دارای یک ویرایشگر کد داخلی، یک ویرایشگر رابط کاربری گرافیکی و یک ابزار اشکال زدایی است. علاوه بر این، از کنترل منبع پشتیبانی می کند، که به چندین توسعه دهنده اجازه می دهد روی یک پروژه کار کنند. بنابراین، عملکرد از راه دور را نیز ارائه می دهد. Xcode شامل انواع کتابخانه ها و فریم ورک ها و همچنین پشتیبانی برای آزمایش و تجزیه و تحلیل کد شما می باشد. به این ترتیب، این IDE ممکن است بهترین انتخاب برای توسعه دهندگانی باشد که روی دستگاه های اپل تمرکز می کنند.

مشخصات:
دسترسی سریع به هر نوع فایل
روشی بصری برای مقایسه گرافیک درون فایل‌ها
با دیباگر Xcode، می توانید بدون زحمت برنامه ها را اشکال زدایی کنید
این یک ویرایشگر دستیار قدرتمند ارائه می دهد

PhpStorm

PhpStorm یک پلت فرم با کاربری آسان و بسیار کارآمد برای توسعه برنامه های وب در PHP فراهم می کند. علاوه بر این، توسعه دهندگان وب با تجربه و مبتدی به طور یکسان می توانند از آن به طور کامل استفاده کنند. PhpStorm با تعداد زیادی ویژگی همراه است. از جمله این موارد می توان به تکمیل کد، refactoring و غیره اشاره کرد. همچنین از متدهای Symfony و Laravel نیز پشتیبانی می کند. علاوه بر این، ابزارهای یکپارچه PhpStorm، مانند ابزارهای پایگاه داده، به تسهیل توسعه کمک می کنند. هزینه این IDE 89 دلار در سال یا 19.90 دلار در ماه است. با این حال، می توانید دوره آزمایشی رایگان 30 روزه را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

مشخصات:
می توانید بدون ایجاد پروژه با فایل ها آزمایش کنید
به شما از آخرین اشتباهاتی که مرتکب شده اید هشدار می دهد
رتبه بندی کامل مسائل کد
از Visual Debugger با پیکربندی صفر پشتیبانی می کند
ارتباط متقابل با سیستم های کنترل نسخه
بازسازی بهبود یافته
از PHP Unit و Behat پشتیبانی می کند
شما می توانید بین چندین نسخه PHP تغییر دهید

Visual Studio Code

Visual Studio Code یکی از محبوب ترین ویرایشگرهای کد در بین توسعه دهندگان است. این یک IDE منبع باز است که با ویندوز، لینوکس و مک سازگار است. علاوه بر رایگان بودن استفاده، این IDE با طیف وسیعی از ابزارهای توسعه و افزونه ها ارائه می شود. علاوه بر این، در بخش برنامه های افزودنی، مایکروسافت افزونه Microsoft C/C++ را ارائه می دهد. از این رو، پس از نصب می توانید با C++ کار کنید. به طور مشابه، یک برنامه افزودنی جالب دیگر وجود دارد که به قطعات کد به عنوان خروجی اجازه می دهد.

مشخصات:
Visual Studio Code افزونه های رایگان زیادی ارائه می دهد
انجمن بزرگی دارد و دستورالعمل‌ها و آموزش‌هایی را در صفحه API و پرسش‌های متداول ارائه می‌دهد
از چندین زبان برنامه نویسی محبوب پشتیبانی می کند
دارای ابزارهای GIT داخلی
این IDE دارای یک ترمینال یکپارچه است که یک ویژگی عالی برای صرفه جویی در زمان است
ویژگی IntelliSense ویژگی های برجسته سازی تکمیل خودکار و نحو را به روز می کند
میانبر Alt + Left Click به شما امکان می دهد از چندین مکان نما استفاده کنید
می توانید کد را در حالی که هنوز در ویرایشگر کار می کنید اشکال زدایی کنید

AppCode

AppCode یک IDE است که با قیمت منصفانه عرضه می شود. این کارمزد سالیانه 89 دلار است، اگرچه، تخفیف هایی برای مشتریان وجود دارد که می تواند قیمت را به مدت 12 ماه به تنها 54 دلار کاهش دهد. مجموعه ای قدرتمند از ابزارها را برای ایجاد برنامه های با کیفیت بالا برای اکوسیستم اپل در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. علاوه بر این، شامل ویرایشگر کد، دیباگر، کامپایلر، پروفایلر و ابزارهای دیگر است. همچنین AppCode با فریم ورک‌های Cocoa و Cocoa Touch اپل یکپارچه‌سازی می‌کند. از زبان‌های بسیاری مانند Objective-C، Swift، C++، JavaScript و غیره پشتیبانی می‌کند. ویژگی ای که خطاها را در یک چارچوب زمان واقعی بازرسی می کند. بیشتر، برای توسعه برنامه های اپل، macOS و iOS استفاده می شود.

مشخصات:
پسوندهای زبان مادری اپل
طیف گسترده ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل کد
دیباگر گنجانده شده که استفاده از آن آسان است.

Thonny

Thonny منبع باز است و دارای یک رابط کاربری بصری است. این برنامه توسط دانشگاه Tartu ایجاد شده است و برای مبتدیان طراحی شده بود تا به سرعت خود را به سرعت برسانند. بنابراین، فرآیند یادگیری برنامه نویسی را ساده می کند. برای این منظور، محیطی راحت برای یادگیری و اشکال زدایی فراهم می کند. این شامل یک ویرایشگر و دسترسی به مفسر پایتون است. همچنین از رایج ترین بسته های پایتون پشتیبانی می کند. در نهایت، با ویندوز، لینوکس و مک سازگار است. خصوصیات:
Thonny قابلیت های اشکال زدایی را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد خطاهای کد خود را شناسایی، تجزیه و تحلیل و رفع کنند.
این یک ویژگی تکمیل کد را فراهم می کند که کاربران را قادر می سازد تا به سرعت کد را با خطاهای کمتر بنویسند
Thonny همچنین یک دیباگر بصری ارائه می دهد. با استفاده از آن، می توانید از کد عبور کرده و تمام مقادیر را بررسی کنید
این یک سیستم کمکی یکپارچه فراهم می کند که به کاربران امکان می دهد داده ها را جستجو کنند

Eclipse

Eclipse محبوب ترین IDE برای توسعه دهندگان جاوا است و به طور گسترده در پروژه های منبع باز استفاده می شود. این یک IDE رایگان است که از نظر جنبه های بصری و زیبایی شناختی در صدر فهرست قرار دارد. با این وجود، غنای ویژگی ها چیزی است که آن را بسیار محبوب و مورد استفاده قرار می دهد. Eclipse دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها، از جمله ویرایشگر بصری، دیباگر، کامپایلر و مدیر پروژه است. علاوه بر این، با تعداد زیادی افزونه و تم بسیار قابل تنظیم است. بعلاوه، یک رابط کاربری بصری دارد که هر کسی می‌تواند اهداف خود را پیدا کند. به زبان جاوا نوشته شده است و از بسیاری از زبان‌های دیگر مانند C++ و Python پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، این کراس پلتفرم است، به این معنی که با ویندوز، لینوکس و macOS سازگار است.

ویژگی ها:
قالب کد قبلا ایجاد شده است
دارای اعتبار سنجی خودکار نحو است
بازسازی کد را ارائه می دهد
شما می توانید پروژه را از راه دور مجاز کنید
از پلاگین ها برای طیف گسترده ای از ویژگی های اضافی پشتیبانی می کند

NetBeans

این IDE که به زبان C++ نوشته شده برای مک، لینوکس و ویندوز در دسترس است. مانند سایر ویرایشگرهای کد، این IDE دارای تمام ویژگی های اساسی برای توسعه مناسب برنامه است. به عنوان مثال، شامل تکمیل کد، refactoring، اشکال زدایی و غیره است. همچنین شامل کنترل نسخه و ادغام با سرویس های وب می باشد. سپس، می توانید طیف گسترده ای از افزونه ها و گزینه های سفارشی سازی آن را بررسی کنید. در پایان، NetBeans یک انتخاب عالی برای همه انواع توسعه از جمله وب، موبایل، دسکتاپ و سازمانی است.

ویژگی ها:
طیف گسترده ای از پلاگین ها
تورفتگی و قالب کد را به صورت خودکار تنظیم می کند
پشتیبانی Qt Toolkit
حتی تیم های راه دور نیز می توانند از طریق این برنامه به یکدیگر متصل شوند

Spyder

Spyder در بین دانشمندان داده و توسعه دهندگان به طور یکسان محبوب است. این یک DE جامع برای طیف گسترده ای از برنامه ها ارائه می دهد. برای شروع کار با این IDE، Anaconda را از وب سایت آنها دانلود و نصب کنید. سپس، می توانید Spyder را از Anaconda Navigator یا از منوی Start باز کنید. پس از نصب، می توانید برنامه را باز کرده و ویژگی های آن را تنظیم کنید. بنابراین، بسیار قابل تنظیم است و طیف گسترده ای از ابزارها و ویژگی ها را ارائه می دهد. همچنین، Spyder شامل یک محیط توسعه Python یکپارچه است. همین ویژگی ویرایش پیشرفته، تست تعاملی، اشکال زدایی و سایر ویژگی های مشابه را ارائه می دهد. به طور خلاصه، Spyder دارای یک کنسول قدرتمند تعاملی پایتون است. بعلاوه، دسترسی به پشتیبان های Cython و IPython را می دهد. Spyder همانند بسته های نرم افزاری علمی، ترکیب خاصی از ویژگی های مدرن را ارائه می دهد. این به تنهایی باعث می شود Spyder یکی از برترین IDE ها برای پایتون و مک باشد.
ویژگی های برجسته سازی نحو و تکمیل کد خودکار را ارائه می دهد
این قابلیت کاوش و ویرایش مستقیم از رابط کاربری گرافیکی را دارد
ویرایش چند زبانه را ارائه می دهد

Wing

Wing یک IDE محبوب در میان توسعه دهندگان پایتون است. دارای یک دیباگر قدرتمند است و از فریم ورک های اصلی پایتون (Flask، Django و غیره) پشتیبانی می کند. همچنین، از ابزارهای کنترل نسخه مانند Git و Mercurial پشتیبانی می کند. علاوه بر این، دارای تعدادی افزونه است که می توانید با آنها رابط کاربری را به روز کنید. در نهایت، Wing یک ترمینال داخلی دارد که از آنجا می‌توانید به دستورات و اسکریپت‌های پایتون دسترسی داشته باشید. Wing رایگان نیست، اگرچه یک برنامه آزمایشی 30 روزه دارد. می توان از آن در ویندوز، مک، لینوکس و غیره استفاده کرد.

Jupyter Notebook

این پلتفرم برای کاوش داده ها و پاکسازی داده ها بسیار مفید است. به علاوه، تعاملی است و امکان آزمایش سریع را فراهم می کند. همچنین دارای ویژگی های عالی مانند ترسیم خطی، قالب بندی متن غنی و کنترل نسخه است. علاوه بر این، پایه ای را فراهم می کند که کاربران می توانند اسناد ایجاد کنند، به اشتراک بگذارند، و با آنها همکاری کنند. شما می توانید Jupyter Notebook را بر روی هر دستگاه لینوکس، ویندوز یا مک اجرا کنید.

CodeRunner

CodeRunner دارای یک رابط کاربری تمیز با یک بررسی کننده نحو داخلی است. همچنین بسیاری از گزینه های سفارشی سازی مانند تم ها، فونت ها و میانبرهای صفحه کلید را ارائه می دهد. علاوه بر این، از AppleScript پشتیبانی می کند و به کاربران امکان می دهد قابلیت های آن را گسترش دهند. در نهایت، پشتیبانی از زبان گسترده ای دارد که شامل نوشتن کد به 25 زبان است.

IDLE

IDLE مجموعه ای جامع از ابزارها را برای توسعه پایتون ارائه می دهد. این لیست شامل یک پوسته تعاملی، یک ویرایشگر کد و یک دیباگر است. همچنین دارای یک جلوی گرافیکی یکپارچه است که آن را برای برنامه های کاربردی مناسب می کند. IDLE یک انتخاب عالی برای مبتدیان است، زیرا یک رابط بصری و نکات مفید در طول راه ارائه می دهد. علاوه بر این، بسیاری از کتابخانه های Python به عنوان بخشی از بسته IDLE از قبل نصب شده اند. می توانید آزادانه از سیستم عامل مک، لینوکس یا ویندوز خود به آنها دسترسی داشته باشید.

Visual Studio

این IDE مخصوصاً برای مک و ویندوز ایجاد شده است. ویژوال استودیو به دلیل شباهت‌های ویژگی‌هایشان، اغلب با Eclipse مقایسه می‌شود. علاوه بر این، دارای دو نسخه رایگان و پولی است. در هر صورت، کاملاً برجسته و غنی از پسوندها برای توسعه بین پلتفرمی است.

Rider

Rider ابزارهای اشکال زدایی، تست واحد و تجزیه و تحلیل کد را فراهم می کند. همچنین، از چندین فریمورک و زبان و همچنین سیستم های کنترل نسخه های مختلف پشتیبانی می کند. علاوه بر این، طیف گسترده ای از گزینه های refactoring و تولید کد را ارائه می دهد. علاوه بر این، مدیر بسته NuGet داخلی نیز وجود دارد. علاوه بر آن، Rider طیف گسترده ای از افزونه ها را ارائه می دهد و می توانید آنها را با سایر محصولات JetBrains جفت کنید. از این رو، این IDE مجموعه کاملی از ابزارها را برای توسعه سریع و آسان برنامه های دات نت فراهم می کند.

Komodo IDE

Komodo یک ویرایشگر سبک وزن است که برای سیستم عامل مک، ویندوز و لینوکس در دسترس است. ویژگی هایی مانند تکمیل هوشمند کد، اشکال زدایی و بازآفرینی را فراهم می کند. IDE همچنین دارای ادغام آسان با سیستم های کنترل نسخه محبوب مانند Git و SVN است. Komodo IDE از بیش از 20 زبان مختلف پشتیبانی می کند. اینها عبارتند از HTML، CSS، جاوا اسکریپت و پایتون.