توسعه سایت وردپرس را در این پست ، ما برخی از مشکلات رایج را که در روند توسعه سایت وردپرس و هنگام استفاده از سیستم رخ می دهد ، بحث می کنیم. تعدادی از دلایل ممکن است وجود داشته باشد ، شروع از اعتبار نامه مدیریت اشتباه و پایان دادن به داده های خراب. ما همچنین راه های حل این مشکلات را به اشتراک می گذاریم. امیدواریم این اطلاعات هم برای یک توسعه دهنده سایت وردپرس و هم برای یک کاربر عادی مفید باشد.

از یک صاحب مشاغل کوچک بپرسید که ابتدا سیستم مدیریت محتوا (CMS) به ذهنشان خطور می کند. ما مطمئن هستیم که ، 9 بار از 10 پاسخ ، “WordPress” خواهد بود. دلایل زیادی برای این محبوبیت وجود دارد. ما در موارد مختلف در مورد این صحبت کرده ایم.

نصب سیستم و ساخت یک سایت ساده بر اساس این CMS نیازی به یک توسعه دهنده وب سایت حرفه ای وردپرس ندارد. با این حال ، هرچه سایت پیچیده تر شود و تعداد بیشتری از افزونه های شخص ثالث به آن وصل شوند ، ممکن است انواع عجیب و غریب ها را بروز دهد.

در بسیاری از موارد ، یک فرد غیر روحانی مهارت کافی برای کشف دقیق علت ایجاد این مسائل را ندارد. آن وقت است که خدمات یک توسعه دهنده خبره وردپرس یا آژانس توسعه دهنده وردپرس ضروری است.

کارشناسان توسعه وردپرس وب نبض مشکلات مربوط به هزاران وب سایت وردپرس را برطرف کرده اند. در این پست ، ما می خواهیم به برخی از مشکلات رایج که در کار خود با آن مواجه شده ایم ، بپردازیم و بهترین راه حل ها را برای کمک به شما در تنظیم امور درست پیشنهاد کنیم.

مطالعه بیشتر: سئو 2021

مسائل مربوط به توسعه سایت وردپرس مرتبط با داده ها

 1) هیچ ارتباطی با پایگاه داده وجود ندارد

یک وضعیت معمول را در نظر بگیرید که احتمالاً هر سازنده وب سایت وردپرس آن را تجربه کرده است. شما می خواهید یک پست جدید به وبلاگ خود اضافه کنید. به طور ناگهانی ، سیستم خطایی ایجاد می کند که می گوید اتصال به پایگاه داده ناموفق است. چندین مسئله می تواند باعث این نوع خرابی شود. می توانید خودتان آنها را برطرف کنید یا به دنبال کمک باشید.

داده های اشتباه برای اتصال

ابتدا مطمئن شوید که نام کاربری ، گذرواژه ، نام میزبان و نام DB مناسب را در پرونده wp-config.php مشخص کرده باشید. شاید کسی بدون اینکه به شما در مورد آن بگوید اینها را تغییر داده است. پرونده را پیدا کنید و داده ها را تأیید کنید. اشتباه؟ ویرایش کنید. درست؟ به جستجوی علت ادامه دهید.

ارائه دهنده یا سرور میزبانی

مقصر احتمالی دیگر ارائه دهنده میزبانی شما است. شما ممکن است داده های بیشتری را که ارائه دهنده به شما اجازه می دهد در DB خود ذخیره کرده باشید. با آنها در تماس باشید و آن را دریابید. علاوه بر این ، سرور می تواند در حال حاضر از کار افتاده باشد. سپس ، وقت آن است که بهبود یابد.

 2) داده های بسیار زیادی وجود دارد

یکی دیگر از مشکلات بزرگ مرتبط با توسعه و استفاده از وب سایت وردپرس این است که می توان پایگاه داده را با داده های زیادی شلوغ کرد که بدون آنها می توانید انجام دهید. وقتی WordPress را تازه نصب کردید ، DB شما بکر و کاملاً منظم به نظر می رسد.

مشکل از زمانی شروع می شود که پست ها ، نظرات و غیره را اضافه کنید. این سیستم یک جدول فراداده در کنار یک جدول اساسی ایجاد می کند. به عنوان مثال ، در پایان با یک جدول نظرات و یک جدول فراداده مربوط به آن مواجه خواهید شد.

با گذشت زمان و قرار گرفتن اطلاعات بیشتر در پایگاه داده شما ، ساختار آن ممکن است به دلیل آن جداول اضافی از کنترل خارج شود. پرس و جو از داده ها با SQL به دلیل تعداد زیادی از روابط بسیار دشوار است. برای بدست آوردن ساختار جدول ساده تر می توانید از روش های داخلی وردپرس استفاده کنید. با این حال ، اگر مقدار داده زیاد باشد ، این باعث می شود سایت با سرعت حلزون بخزد.

متأسفانه ، شما نمی توانید شیوه کار سیستم را تغییر دهید. بهترین روش در این مورد استخدام کارشناسان توسعه وردپرس است. آنها سازمان پایگاه داده شما را کاملاً بررسی کرده و روشهای بهینه برای تمیز نگه داشتن آن را پیشنهاد می کنند.

موضوعات مرتبط با پلاگین که می توانید هنگام استفاده یا توسعه یک وب سایت در مورد فرسودگی تجربه کنید

1) صفحه اصلی یا صفحه دیگر در سایت شما خالی از لطف نیست

هسته وردپرس با هر نسخه جدید بهتر می شود. توسعه سایت ها با وردپرس ، هنوز هم استفاده از افزونه هایی برای افزایش عملکرد سایت را فرض می کند. از این نظر ، توسعه دهندگان و کاربران وب سایت وردپرس خوش شانس هستند. از آنجا که این CMS یکی از قدیمی ترین ها در بازار است ، جامعه آن بزرگترین جامعه است. با تشکر از آن ، شما تعداد زیادی افزونه وردپرس را در اینترنت پیدا خواهید کرد.

این خوب است ، نه؟ این تا زمانی است که به طور ناگهانی وب سایت وردپرس خود را با آرایه قابل توجهی از پلاگین ها در داخل باز کرده و به وحشت می اندازید ، یک صفحه کاملاً خالی را مشاهده می کنید. چیزی نیست که به شما بگوید چه اتفاقی افتاده است: بدون اعلان ، بدون هشدار – هیچ چیز.

مرورگر را می بندید. سپس ، دوباره آن را باز کنید. صفحه هنوز خالی است. وقتی حتی نمی دانید کجا را جستجو کنید چه کاری می توانید انجام دهید؟

هر متخصص توسعه سایت وردپرس بلافاصله مشکل را تشخیص می دهد. به احتمال زیاد ، علت آن یکی از افزونه ها است. به عنوان مثال ممکن است توسط آماتورها تولید شده باشد یا آزمایشات ضعیفی داشته باشد. همچنین ممکن است قدیمی باشد.

در شرایطی مانند این ، متخصصان توسعه وردپرس توصیه می کنند که به طور موقت از شر تمام افزونه های خود خلاص شوید تا ببینید آیا یکی از آنها مقصر خطا است. آنچه شما باید انجام دهید در اینجا است:

  • FTP به سایت شما
  • فهرست پوشه ها را جستجو کنید
  • اسم دیگری بگذارید

اکنون ، دوباره سایت را باز کنید. آیا محتوا برگشته است؟ شما به ناخن روی سرتان ضربه زده اید! مشکل در یکی از موارد الحاقی نهفته است. مراحل بعدی:

  • نام اولیه خود را به شاخه پلاگین ها بدهید.
  • تمام پوشه ها را از فهرست افزونه ها جدا کرده و در یک پوشه جداگانه جای گذاری کنید.
  • هر یک از پوشه ها را به نوبه خود در پوشه اصلی افزونه ها برش داده و جایگذاری کنید و چشم خود را به صفحه نگاه کنید.
  • هنگامی که پلاگین متخلف را شناسایی کردید ، آن را حذف کرده یا با پلاگین دیگری جایگزین کنید.
  • توجه داشته باشید که هر صفحه ای از وب سایت شما ممکن است این مشکل را داشته باشد. علاوه بر این ، از آنجا که برنامه نویسان از PHP برای توسعه وردپرس استفاده می کنند ، این مشکل می تواند به دلیل کمبود حافظه PHP ایجاد شود.

این که علت مشکل پلاگین یا کمبود حافظه باشد ، می توانید ثابت WB_DEBUG را در wp-config.php درست قرار دهید. این حالت اشکال زدایی را فعال می کند تا بتوانید بلافاصله خطا را شناسایی کنید.

2) صفحات شروع به بارگیری طولانی مدت برای بارگیری می کنند

در بسیاری از موارد ، افزونه هایی که شما یا یک توسعه دهنده سایت وردپرس نصب کرده است مشکلی ندارد. مشکل می تواند در تعداد آنها باشد. ما شما را درک می کنیم بسیار وسوسه انگیز است که از تعداد بیشتری افزونه برای تأمین تمام نیازهای شغلی خود استفاده کنید.

با این حال ، افزونه های اضافی می توانند برخی از مسائل بسیار ناخوشایند را ایجاد کنند. یکی از این موارد مدت زمان غیر عادی بارگذاری صفحه است. اگر متوجه شده اید که سایت شما با سرعتی ده سال پیش کار می کند اما این روزها غیرقابل قبول است ، لیست افزونه های سایت خود را مرور کنید.

مطمئن شوید که هیچ افزونه اضافی ندارید. سعی کنید برای هر عملکردی یک افزونه بگذارید مانند بهینه سازی موتور جستجو یا تجزیه و تحلیل داده ها. می توانید در مورد روش های دیگر برای افزایش سرعت وب سایت وردپرس در وبلاگ ما مطالعه کنید.

البته ، ایجاد سفارشی وردپرس بهترین راه برای اطمینان از عملکرد روان و سریع وب سایت شما است. اگر سرعت ، همانطور که باید باشد ، یک نگرانی واقعی برای شما محسوب می شود ، اما شما به تنهایی نمی توانید به آن دست پیدا کنید ، در نظر بگیرید که توسعه دهندگان متخصص و پیشرفته و وردپرس ما را استخدام کنید. آنها کاملاً به فن آوری های ضروری وب آشنایی دارند و می توانند ویژگی های مورد نیاز را به سایت شما اضافه کنند. به این ترتیب ، مجبور نخواهید شد کاملاً خود را در رحم توسعه دهندگان افزونه های وردپرس شخص ثالث قرار دهید.

برخی از مسائل دیگر که می توانند در روند توسعه سایت وردپرس به وجود بیایند

1) وردپرس خطای PARSE را تولید می کند

اصلاح این مورد نسبتاً آسان است. گاهی اوقات ، عاقلانه تر است که از راه حل برنامه نویسی شخص دیگری استفاده کنید و آن را در وب سایت خود اعمال کنید. حتی توسعه دهندگان برجسته وردپرس این کار را می کنند و … اشتباه می کنند.

به عنوان مثال ممکن است یک اسلش یا براکت در کد خارجی وجود نداشته باشد. آن را از طریق داشبورد مدیر خود در یکی از پرونده ها جای گذاری کنید و مورد بعدی که مشاهده می کنید پیغام خطای نحوی تجزیه است که در سراسر صفحه چاپ شده است.

خبر خوب این است که این پیام بسیار مفصل است. این محل دقیق محل قرارگیری پرونده را نشان می دهد. برای حل مشکل ، این مراحل را دنبال کنید:

FTP به سایت شما
پرونده مشخص شده در پیام خطا را پیدا کنید.
خط یا خطوط موجود در پرونده را پیدا کنید.
اشتباه را تصحیح کرده و پرونده را ذخیره کنید.
دکمه بارگیری مجدد مرورگر را فشار دهید.
گاهی اوقات ، ممکن است مجبور شوید حافظه پنهان را هم در پنل مدیریت WP و هم در سمت سرور پاک کنید.

2) پیوند به هیچ کجا اشاره می کند

آیا تا به حال روی پیوندی در یک سایت کلیک کرده اید تا فقط در صفحه ای با شماره 404 به صورت برجسته همراه با اعلان عدم وجود این صفحه قرار گیرد؟ خیلی آزار دهنده است ، نه؟ نیازی نیست که یک توسعه دهنده سایت وردپرس باشید تا به شما بازدیدکنندگان اجازه دهد صفحه واقعی را به جای صفحه خطا ببینند ، مهم نیست که چقدر شیک به نظر می رسد.

کافیست به قسمت مدیریت وردپرس بروید و مورد منوی permalinks را پیدا کنید. مطمئن شوید که URL صفحه ای که پیوند به آن اشاره دارد صحیح باشد. اگر اینگونه نیست ، آن را ویرایش کنید و تغییرات را ذخیره کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا لینک ثابت بازدیدکنندگان را به هیچ کجا هدایت نمی کند. به عنوان مثال ، ممکن است یک پست حذف شده باشد.

یک چیز این است که ، در موارد خاص ، باید تغییرات پیوندهای ثابت را ذخیره کنید حتی اگر URL صحیح باشد. فقط روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

توضیح دیگر این است که ممکن است در پرونده .htaccess مشکلی وجود داشته باشد. روش پیشنهادی برای حل این مشکل ، مشورت با توسعه دهنده سایت وردپرس است. این پرونده برای تغییر بدون تخصص مناسب بسیار مهم است.

سخن نهایی

احتمالاً هیچ سیستم مدیریت محتوایی به اندازه وردپرس قابل استفاده و انعطاف پذیر نیست. هسته پلتفرم هر زمان که نسخه جدیدی ارائه می شود ، بهتر و مستحکم تر می شود. این بدان معنا نیست که وردپرس کاملاً از کاستی ها عاری است. هر توسعه دهنده سایت یا کاربری وردپرس می تواند این موضوع را تأیید کند.

در این پست ، ما فقط با توصیف برخی از موارد مکرر گزارش شده که در طول توسعه سایت وردپرس با استفاده از وردپرس ایجاد می شوند ، سطح آن را خراشیده ایم. برخی از مشکلات دیگر نیز ممکن است در انتظار توسعه دهندگان وب کاربران وردپرس باشد.

مدیران وردپرس غیرفنون می توانند برخی از این مشکلات را بدون کمک از خارج برطرف کنند. زمانی فرا می رسد که یک کاربر عادی نمی داند چگونه با مشکلی که به آن برخورد کرده است مقابله کند. این زمانی است که مشاوره از توسعه دهندگان خبره وردپرس می تواند ارزش واقعی داشته باشد.

وب نبض گروهی از توسعه دهندگان برتر وردپرس را با سالها تجربه پشت سر خود و تخصص بی نظیر در توسعه جلوی و پشت وردپرس به کار می گیرد. اگر می خواهید وب سایت وردپرس شما به صورت روان و کارآمد اجرا شود ، به مکان مناسبی رسیده اید. اگر برای متمایز شدن از رقابت نیاز به داشتن یک تم سفارشی دارید ، به مکان مناسب رسیده اید. بیایید با ما تماس بگیرید!