حقیقت سخت در مورد استراتژی جذب مشتری این است که اعتماد به کسب و کارها به مرور زمان از بین رفته است. HubSpot اخیراً گزارش داده است که 55٪ از مصرف کنندگان به برندهایی که از آنها خرید می کنند به اندازه قبل اعتماد ندارند. 65 درصد از مصرف کنندگان به تبلیغات اعتماد ندارند و 71 درصد به پست های حمایت شده در رسانه های اجتماعی اعتقادی ندارند.

این عدم اعتماد آشکار به برند، کار تیم های بازاریابی و فروش را بی نهایت چالش برانگیز کرده است. بدتر این است که اکثر شرکت ها مشکل را تشخیص نمی دهند. آنها در نهایت پول بیشتری را صرف تاکتیک‌های بازاریابی «فشار» می‌کنند، به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی، به این امید که به آنها کمک کنند مشتریان جدید را جذب کنند.

اما این هرگز راه حل درستی نیست.

بهترین نقطه اهرم شما این است که روی تاکتیک های بازاریابی «کششی» و خدمات مشتری سرمایه گذاری کنید. اما قبل از اینکه عمیق‌تر به برخی از این تاکتیک‌های همیشه سبز بپردازیم، اجازه دهید ابتدا در مورد جذب مشتری صحبت کنیم.

نکته حرفه ای: پلتفرم هایی را پیدا کنید که مخاطبان شما در آن فعال هستند و محتوا را در آنجا ارسال کنید تا توجه آنها را جلب کنید. در غیر این صورت، ممکن است از استراتژی های جذب مشتری سود زیادی نبرید.

جذب مشتری چیست؟

فرآیندی که از طریق آن مشتریان یا مشتریان جدیدی را به کسب و کار خود می آورید، جذب مشتری است. هدف، برای هر شرکت، ایجاد استراتژی‌های کسب پایدار و سیستماتیک است که با روندهای صنعت مطابقت دارد.

صرف نظر از اندازه کسب و کار شما، این یک جنبه بسیار مهم در راه اندازی یک کسب و کار علاوه بر کمک به شما برای کسب سود است. همچنین به عنوان شواهدی از کشش کسب و کار شما به دنیای خارج از شرکا، سرمایه گذاران، تأثیرگذاران و مشتریان بالقوه عمل می کند.

اما شکار چیست؟

توجه داشته باشید، جذب مشتری نباید با تولید سرنخ اشتباه گرفته شود. در دنیای تجارت، ما اغلب سفر مشتری را در قالب یک قیف تجسم می کنیم، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

به عنوان بخشی از سفر خود از طریق مصرف کنندگان قیف جذب مشتری:

در مورد برند خود آگاهی کسب کنید و به پیشنهادات خود علاقه مند شوید
محصولات یا خدمات خود را به لیست جایگزین هایی که در نظر دارند اضافه کنید، و
تصمیم بگیرید که مشتری پولی کسب و کار خود شوید
تولید سرنخ بخش بالایی از قیف فروش را تشکیل می دهد. جذب سرب بخش میانی است. و تبدیل سرنخ تماماً در پایین است. با این حال، جذب مشتری، کل فرآیند سرتاسری است که همه اینها را شامل می شود

بهترین استراتژی جذب مشتری

ما قبلاً به برخی از چالش‌های کلیدی که برندها در تلاش برای به دست آوردن مشتریان جدید با آن مواجه هستند، اشاره کرده‌ایم. عدم اعتماد به برندها کلیدی است. اما این بدان معنا نیست که هیچ کاری نمی توانید برای بهبود جذب مشتری انجام دهید.

بنابراین، برای بهبود جذب مشتری چه کاری می توانید انجام دهید؟

در اینجا لیستی از چند استراتژی جذب مشتری همیشه سبز وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که همیشه مشتریان جدیدی به دست می آورید.

1. مخاطب هدف خود را مشخص کنید

اولین و مهمترین قدمی که باید انجام دهید این است که کاربران مناسب یا مخاطبان بالقوه شرکت خود را شناسایی کنید. به احتمال زیاد محصول شما راه حلی عالی برای مشکلی است که یک جمعیت مشخص از مصرف کنندگان با آن روبرو هستند. تنها موضوع این است که آنها چه کسانی هستند و تلاش های جذب مشتری خود را در درجه اول بر آنها متمرکز کنید.

اگر مشتری هدفی در ذهن ندارید، به احتمال زیاد خودتان را در بازاریابی موثر برندتان محدود می کنید. مگر اینکه پیشنهادات شما نیاز جهانی را برآورده کند، بهتر است یک بازار خاص برای خود پیدا کنید.

بنابراین، چگونه می توانید مشتریان هدف خود را پیدا کنید؟

تحقیقات بازار کاملی انجام دهید و سعی کنید بفهمید چه کسی و چگونه باید محصول خود را بازاریابی کنید تا مشتریان جدید را جذب کنید. به عنوان مثال، طبق گفته Invesp، شرکت‌های SaaS می‌توانند مشتریان پرداختی خود را با ارائه یک آزمایش رایگان بدون درخواست اطلاعات کارت اعتباری خود، دو برابر کنند.

چنین دانشی را می توان تنها با انجام بررسی های لازم در تحقیقات بازار به دست آورد. این پایه‌ای را تشکیل می‌دهد که بدون آن هیچ یک از استراتژی‌های دیگر جذب مشتری شما کار نمی‌کند.

2. از کانال جذب مناسب استفاده کنید

با تکیه بر آنچه در بالا به آن پرداختیم، دانستن اینکه مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند کافی نیست. دانستن کانال مناسب برای به دست آوردن مشتریان بالقوه به همان اندازه مهم است.

در حال حاضر، تعدادی چارچوب مختلف وجود دارد که می تواند به شما کمک کند بهترین کانال را برای استراتژی های جذب مشتری خود بشناسید. اما در بیشتر موارد، برای یافتن کانال مناسب نیاز به آزمایش زیادی است.

برای اینکه کارها را برای خود آسانتر کنید، باید اهداف روشنی برای خود و کمپین خود تعیین کنید. حتی داشتن اهداف خشن به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا تاکتیک های شما کارآمد هستند یا خیر. هنگامی که کانال های مختلف را آزمایش کردید، می توانید موفقیت های فردی را نسبت به یکدیگر مقایسه کنید.

اگر برای تراز کانال یا انتخاب KPIهای مناسب به کمک نیاز دارید، باید با Selling Revolution تماس بگیرید. آنها سیستم‌های فروش می‌سازند که می‌تواند به شما کمک کند سرنخ‌های با کیفیت بیشتری دریافت کنید.

یک نکته حرفه ای می خواهید؟

اگر در یک بازار پر رقابت مانند املاک و مستغلات وجود دارید، از قدرت کانال های پولی برای افزایش حجم سرنخ خود استفاده کنید. یک آژانس باتجربه گوگل ادوردز می تواند به شما کمک کند نسبت به کانال های ارگانیک مانند جستجوی گوگل، سرنخ های بهتری کسب کنید.

3. از محتوای ویدیویی استفاده کنید

بازاریابی ویدئویی در حال افزایش است. 81 درصد از کسب و کارها از آن استفاده می کنند که نسبت به سال گذشته 63 درصد افزایش یافته است. این به این دلیل است که 97٪ از بازاریابان محتوای ویدیویی را برای افزایش درک مشتری از پیشنهادات خود مفید یافته اند. 76 درصد دیگر افزایش ترافیک وب و فروش را مفید دانسته اند.

مردم تمایل به یادگیری بصری دارند و ویدیوها یکی از بهترین راه‌ها برای اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه در مورد برند و محصولات شما هستند. باید سعی کنید تعادل خوبی بین ویدیوهای آموزنده و جالب پیدا کنید. از اینفلوئنسرها برای ایجاد چنین ویدیوهایی، به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی و وب سایت خود استفاده کنید.

بیشتر از این، می‌پرسید؟

ویدیوهای توضیح دهنده و توصیفات مشتری راه خوب دیگری برای انجام این کار است. آنها نه تنها جذاب هستند، بلکه اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری نهایی برای خرید را در اختیار کاربران قرار می دهند.

شرکت هایی مانند Okta از استراتژی های جذب مشتری مانند بازاریابی ویدئویی سود زیادی برده اند.

4. هدیه بدهید / تخفیف بدهید

اغلب، مشتریان برای متقاعد کردن آنها برای پرداخت هزینه محصولات و خدمات شما به چیزی بیش از کلمات یا قول نیاز دارند. برخی از مصرف کنندگان پایدارتر حتی تحت تأثیر بازاریابی تأثیرگذار یا شفاهی قرار نخواهند گرفت.

برای جلب نظر این مشتریان به عنوان مشتریان وفادار، باید هدایایی را در نظر بگیرید. ارائه فرصتی به آنها برای تجربه محصولات شما، از طریق دست اول، راهی عالی برای دادن فشار اضافی به آنها برای در نظر گرفتن جدی شما به عنوان یک گزینه است.

ساده ترین راه برای اجرای چنین استراتژی های جذب مشتری، اجرای کمپین های هدایایی در رسانه های اجتماعی است.

بنابراین، چگونه می توانید هدایا را راه اندازی کنید؟

برای ایجاد یک هدیه، می توانید از ابزارهایی مانند VYPER استفاده کنید. این به شما امکان می دهد با استفاده از صفحه ساز کشیدن و رها کردن خود صفحات فرود خیره کننده ای برای هدایای خود ایجاد کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکی از قالب های آنها را انتخاب کرده و آن را شخصی سازی کنید. هنگامی که ترافیک شروع به ورود به صفحه می کند، تمام جزئیاتی که در فرم ها وارد شده است را نیز در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین، به شما کمک می‌کند تا تلاش‌های تولید سرنخ خود را افزایش دهید.

در اینجا چیزی است که Forever21، برند پوشاک مد زنانه، انجام می دهد تا کاربران را به سمت قیف فروش سوق دهد. به این ترتیب آنها حتی برای اندازه‌گیری بازار، در صورت وجود، برای هر سبک جدیدی که می‌خواهند فروش را امتحان کنند.

5. به طور منظم محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید

بازاریابی محتوا به راحتی یکی از موثرترین و همیشه سبزترین استراتژی های جذب مشتری است. بیایید اینگونه به آن فکر کنیم: به شما کمک می کند تا رهبری فکری خود را در صنعت یا جایگاه خود ایجاد کنید. جلب اعتماد مصرف کنندگان به برند شما نیمی از کار است و بازاریابی محتوا به شما کمک می کند در این نبرد پیروز شوید.

از دیدگاه تولید سرنخ، بازاریابی محتوا سه برابر موثرتر و 62 درصد ارزان تر از بازاریابی معمولی است. راه‌اندازی یک وبلاگ برای کسب‌وکارتان، اشتراک‌گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی، و انتشار کاغذهای سفید، همه راه‌های عالی برای تثبیت خود به عنوان یک متخصص قابل اعتماد در صنعت هستند.

مصرف کنندگان این روزها بیشتر و بیشتر مطلع می شوند. با توانمندسازی مشتریان بالقوه خود برای تصمیم گیری آگاهانه برای خرید، اعتماد آنها را جلب کرده و به احتمال زیاد آنها را تبدیل خواهید کرد. ایجاد محتوای ارزشمند، آموزنده، روشنگر و جذاب، در نهایت به جذب مشتری شما کمک می کند.

اما ارائه منظم محتوای با کیفیت بالا، به ویژه برای رسانه های اجتماعی، می تواند یک چالش باشد.

بنابراین، چه کاری می توانید انجام دهید؟

می توانید از ابزارهایی مانند ProWritingAid استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کند مطالب خود را به راحتی بنویسید یا بازنویسی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند کلمه را کلید بزنید تا محتوای شما را توصیف کند و ابزار مقاله را برای شما ایجاد کند. یا می توانید متن را از محتوای خود بچسبانید و ابزار آن را برای شما بازنویسی می کند.

6. روی سئو تمرکز کنید

بعد از اینکه حضور آنلاین خود را با تولید محتوای روشنگر تثبیت کردید، باید روی سئو کار کنید. انجام این کار به بهبود رتبه بندی همان محتوا در موتورهای جستجو کمک می کند. بدین ترتیب محتوای شما برای مخاطبان هدف شما قابل مشاهده و قابل کشف تر می شود.

بهبود رتبه بندی جستجو و دیده شدن نام تجاری شما ارتباط زیادی با مرحله اول قیف جذب مشتری دارد. برخی از تاکتیک های اساسی سئو شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با صنعت، بک لینک از وب سایت های معتبر و غیره است.

یکی دیگر از تاکتیک های موثر سئو که می توانید برای به دست آوردن مشتریان بیشتر استفاده کنید، بهینه سازی سایت خود برای دستگاه های تلفن همراه است. نزدیک به 50 درصد از ترافیک اینترنت در سال گذشته از دستگاه های تلفن همراه بوده است.

ارائه یک تجربه عالی تلفن همراه به مشتریان بالقوه می تواند به عنوان یک ترفند در تبدیل مشتریان به خصوص برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی باشد.

بنابراین، چگونه می توانید سئوی وب سایت خود را مدیریت کنید؟

برای این کار، من استفاده از Semrush را توصیه می کنم. این ابزار جامع سئو هر آنچه را که برای سئوی وب سایت خود نیاز دارید فراهم می کند.

از تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا جستجوگرها در صفحه و تحقیقات رقبا، این ابزار همه چیز را دارد. حتی به شما کمک می کند رتبه بندی کلمات کلیدی خود را ردیابی کنید و یک ابزار ایجاد لینک داخلی دارد که از طریق آن می توانید برای وب سایت خود بک لینک ایجاد کنید.

7. یک برنامه ارجاع را اجرا کنید

برنامه های ارجاع اغلب به عنوان اساس بسیاری از استراتژی های کسب برای یافتن مشتریان جدید عمل می کنند، به خصوص زمانی که یک شرکت نوپا هستید. می‌توانید به کاربران فعلی مشوق‌هایی مانند ویژگی‌ها یا تخفیف‌های اضافی ارائه دهید تا آنها را تشویق کنید تا خدمات شما را به دیگران ارجاع دهند. و همچنین می توانید به این مشتریان جدید تخفیف های مشابهی ارائه دهید تا به آنها انگیزه بیشتری برای استفاده از خدمات شما بدهید.

بنابراین، چگونه می توانید برنامه ارجاع خود را راه اندازی کنید؟

برای ایجاد و اجرای یک برنامه ارجاع، می توانید از InviteReferrals استفاده کنید. این ابزار با کاربری آسان به شما امکان می دهد یک برنامه ارجاع برای وب سایت، برنامه و پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود ایجاد کنید و به شما کمک کند پیشرفت آن را به راحتی پیگیری کنید.

تجزیه و تحلیل دقیقی را ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند ترافیک خود را بر اساس کانال های مختلف فیلتر کنید. از سهام گرفته تا فروش، می توانید همه آن را با استفاده از این ابزار پیگیری کنید.

Dropbox یک برنامه ارجاع بسیار شیرین اجرا می کند که در آن به کاربران 500 مگابایت فضای ذخیره سازی اضافی را هنگامی که دوستی را برای ثبت نام دعوت می کنند، ارائه می دهد. این معامله با این واقعیت شیرین می شود که دوستان شما نیز 500 مگابایت فضای ذخیره سازی اضافی دریافت می کنند. آنها با ارائه چیزی به هر دو طرف، ارزشی را که از ارجاع به دست می‌آید به حداکثر می‌رسانند.

8. صفحات فرود بهینه شده ایجاد کنید

در میان دیگر استراتژی های جذب مشتری، بهینه سازی صفحات فرود شما قطعا یکی از موثرترین راهبردها است. صفحات فرود به مشتریان کمک می کند تا محصولات یا خدمات شما را هدایت کنند. یک صفحه فرود موثر نه تنها اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد، بلکه شامل یک تماس برای اقدام متقاعد کننده است که تبدیل را تسهیل می کند.

بیشتر از این، می‌پرسید؟

اجرای یک تست A/B می تواند به شما کمک کند صفحات فرود خود را بهینه کنید و آنها را به شدت بهبود بخشید. این به دانستن انتظارات مشتریان از شما برمی گردد. شما باید بتوانید نیازهای آنها را پیش بینی کنید و سپس آنها را برآورده کنید.

می توانید از ابزارهایی مانند Unbounce برای ایجاد و آزمایش طرح های صفحه فرود خود استفاده کنید. با استفاده از صفحه ساز ساده کشیدن و رها کردن آن، می توانید بدون نیاز به کدنویسی صفحه فرود خود را ایجاد کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد نوارها و پنجره‌های بازشو ایجاد کنید که می‌توانند به راحتی بازدیدکنندگان را تبدیل کنند.

صفحات بدون نوار پیمایش را امتحان کنید، صفحاتی که انجام می‌دهند، فونت‌ها، CTAها و عناصر مختلف را امتحان کنید. این یک فرآیند تکراری است و باید به آزمایش ادامه دهید تا بفهمید چه چیزی به جذب مشتریان بیشتر کمک می کند.

9. بهبود تعامل وب سایت و ایمیل

اگرچه این ممکن است تاکتیکی به قدمت اینترنت باشد، اما همچنان یکی از موثرترین استراتژی های جذب مشتری است. این به شما کمک می کند جلوی مخاطبان هدف خود بمانید، محتوا، تخفیف ها و اطلاعات محصول خود را تبلیغ کنید. همچنین این ساده‌ترین راهی است که می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید و مشتریان جدیدی به دست آورید.

یک راه عالی برای انجام این کار، ارسال ایمیل های سفارشی شده برای افراد بسته به مرحله ای از فرآیند جذب مشتری است. بنابراین، کسی در دو مرحله اول احتمالاً برای محتوایی مناسب تر است که ممکن است آن تعامل مشتری را آغاز کند.

بقیه چطور؟

کسانی که شما را در نظر دارند بیشتر به ایمیل هایی با اطلاعات محصول علاقه مند هستند. این به آنها امکان می دهد تا تصمیم خرید آگاهانه تری بگیرند. به طور مشابه، افرادی که در مراحل پایانی هستند می توانند با یک ایمیل تبلیغاتی که به آنها تخفیف ارائه می کند، وسوسه شوند که آن خرید را انجام دهند.

آمازون، برای مثال، کار خوبی در این زمینه انجام می دهد. آنها همیشه ایمیل های سفارشی شده را برای مخاطبان خود ارسال می کنند. برای یادآوری موارد موجود در لیست آرزوها یا سبد خرید رها شده به آنها. یا شاید چیزی شبیه به این زمانی که شما به تازگی خرید کرده اید.

سوالات متداول

Q1. استراتژی های جذب مشتری چیست؟

الف. بهترین استراتژی جذب مشتری شامل راه هایی برای دستیابی، تعامل، و متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصولات و خدمات شما است. برخی از موثرترین تلاش‌های جذب مشتری عبارتند از:

  • کانال های جذب مناسب را انتخاب کنید.
  • از ویدیوها استفاده کنید.
  • هدیه / تخفیف
  • یک برنامه ارجاع اجرا کنید.
  • بهبود تعامل وب سایت و ایمیل.
  • از تأثیرگذاران اهرمی استفاده کنید.
  • ارائه تخفیف های وابسته

Q2. چگونه مشتری جذب می کنید؟

الف. می توانید با استفاده از:

  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات ویدیویی
  • هدایا
  • بازاریابی محتوا
  • سئو
  • برنامه ارجاع
  • صفحات فرود
  • بازاریابی ایمیلی

Q3. هنگام ایجاد استراتژی جذب مشتری چه مواردی را باید لحاظ کنید؟

الف. هنگام ایجاد یک استراتژی جذب مشتری، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • جمعیت شناسی مخاطبان مشتریان ایده آل شما
  • اهداف کسب و کار شما
  • محصولات و خدماتی که می خواهید بفروشید
  • تخفیف ها یا هدایایی که می توانید بپردازید
  • بودجه بازاریابی

Q4. چگونه 100 مشتری اول خود را پیدا می کنید؟

الف. برای به دست آوردن 100 مشتری اول خود، باید:

از دوستان و خانواده خود بخواهید ببینند آیا به محصولات یا خدماتی که می فروشید نیاز دارند یا خیر.
از مردم بخواهید تا اخبار کسب و کار شما را منتشر کنند.
طراحی و چاپ کارت ویزیت. آنها را به مشتریان بالقوه ای بدهید که ممکن است در طول رویدادها و سایر جلسات شبکه از آنها بازدید کنید.
برای کسب و کار خود حساب های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید.
یک فروشگاه آنلاین در Shopify، فروشگاه های اینستاگرام و وب سایت تجارت الکترونیک خود راه اندازی کنید.
برای تشویق مشتریان برای کمک به دریافت سفارشات بیشتر، تخفیف های ارجاعی ارائه دهید.

Q5. هزینه جذب مشتری خوب چقدر است؟

الف. هزینه جذب مشتری بر اساس صنعت شما و استراتژی هایی که برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می کنید متفاوت است.

بهترین راه برای ارزیابی خوب بودن هزینه جذب مشتری (CAC) این است که آن را با ارزش طول عمر مشتری (LTV) مقایسه کنید.

3:1 یک نسبت ایده آل برای LTV:CAC در نظر گرفته می شود.

ارزش یک مشتری باید سه برابر هزینه به دست آوردن آنها باشد.

Q6. فرآیند جذب مشتری چیست؟

الف) فرآیند جذب مشتری، فرآیند جذب مشتریان جدید است. این شامل همه چیز از ایجاد آگاهی از برند گرفته تا ایجاد تقاضا و متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای تصمیم گیری در مورد خرید است.

Q7. چگونه می توانم بدون صرف هزینه تبلیغات کنم؟

الف. شما می توانید کسب و کار خود را بدون صرف هزینه به روش های زیر تبلیغ کنید:

کسب و کار خود را در «Google برای کسب و کار من» و سایر فهرست های کسب و کار محلی فهرست کنید.
حساب های رسانه های اجتماعی را برای کسب و کار خود ایجاد کنید و شروع به پست در مورد محصولات و خدمات خود کنید.
یک وب سایت با استفاده از وردپرس یا سایر سازندگان وب سایت رایگان بسازید.
یک وبلاگ در مورد موضوعات مرتبط با تجارت خود راه اندازی کنید. کلمات کلیدی را در عنوان، عنوان و محتوای پست های وبلاگ خود قرار دهید.
ارجاع مشتری را تبلیغ کنید.
ایمیل بفرستید تا به مردم در مورد محصولات یا خدمات جدید خود بگویید.

Q8. چرا استراتژی جذب مشتری مهم است؟

الف. هدف اصلی هر کسب و کاری یافتن و به دست آوردن مشتریان و شروع به کسب درآمد است. به همین دلیل است که استراتژی جذب مشتری برای هر کسب و کاری بسیار مهم است.

می تواند به شما کمک کند تا یک نقشه راه برای دستیابی، جذب، تعامل و تبدیل مشتریان بالقوه ایجاد کنید و مشتریان فعلی را تشویق کنید تا مشتریان بیشتری برای شما به ارمغان بیاورند.

Q9. بهترین روش ها برای حفظ مشتری چیست؟

الف. بهترین شیوه ها برای حفظ مشتری عبارتند از:

  • ارائه تجربیات خوب به مشتری
  • فروش محصولات با کیفیت بالا.
  • سفارشات را به موقع تحویل دهید.
  • ارائه پشتیبانی عالی
  • به بازخوردها گوش دهید و پاسخ مثبت دهید.
  • به مشتریان وفادار تخفیف بدهید.

برای شروع به دست آوردن مشتریان جدید آماده اید؟

هیچ فرمول جادویی وجود ندارد که بتواند جریان ثابت مشتریان جدید را برای تجارت شما تضمین کند. در حالی که تلاش‌های جذب مشتری مانند تحقیقات بازار ضروری است، شما باید از همانجا بسازید. این یک فرآیند آزمایشی است و سعی می‌کند بفهمد کدام استراتژی برای تجارت شما مناسب‌تر است.

با این حال، در اکثر موارد، 9 مورد ذکر شده در بالا همیشه سبز هستند و تضمین می شود که در صورت انجام صحیح برای هر تجارتی کار کنند.

نظر شما در مورد این استراتژی های جذب مشتری چیست؟ اجازه بدهید به ما در بخش نظرات و مطمئن شوید.